Wednesday, February 22, 2017

Byggtankar

Hej Ni Fina!
Fick lite dötid i väntan på att vi ska ta tåget till Arlanda, så varför inte passa på och blogga lite då? Satt här och drömde mig bort lite bland olika inredningstankar. Vi flyttade ju från vårt förra hus av lite olika anledningar. En var den att vi var trött på renovering, eller vi trodde i vart fall att vi var det. När vi installerade oss i vårt nya hus så kom sugen fram igen. 
Därför valde vi i sommars att bygga ut, bygga uterum och bygga balkong. Ett stort och intensivt projekt men nu när vi är klara är vi sååå nöjda. Vi bestämde oss att göra det lite mer smidigt och med ”stil” denna gång. Ni vet när man vill peppa sig och skapa bra förutsättningar när man tränar, ja då köper man lite nya träningskläder och lite ny träningsutrustning. Precis så gjorde vi nu när vi renoverade, kan säga att det känns bra med lite nya schyssta funktionskläder när man veta att man ska lägga ner fler timmars jobb. 

 Så inför kommande projekt så har jag googlat lite och hittat ett bra ställe där jag kommer att shoppa, Engelbert Strauss erbjuder massor ”bra-att-ha-saker” alltifrån funktionella byxor skyddshandskar till renoverings verktyg. Ja, du läste rätt.  Vi har faktiskt redan tankar på lite nya små projekt, men först och främst måste vi ta tag i framsidan nu när våren kommer. 




 Vi fick ju gräva upp precis hela framsidan när vi byggde i sommars så jag kan lova er att där ser nu ut som vilda västern. Dessutom är det trist att få in så mycket lera som vi får nu när den ser ut som den gör. Lovar att visa er mer kring dessa projekt när tillfälle och tid ges.

Ha en fin dag!!/Petra E
Pssst du har inte missat att jag bloggar här nu för tiden va? 


3 comments:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra